erede ha scritto:l3on4rdo ha scritto:prima io andrei a prendere una boccata d'aria
Posso procedere ora?
certo che puoi, ero ironico

comunque ti ripeto che non è saggio continuare a discutere di un problema in una discussione marcata come risolta.
erede ha scritto:l3on4rdo ha scritto:prima io andrei a prendere una boccata d'aria
Posso procedere ora?

superlex ha scritto:@leonardo
Qui trovi informazioni approfondite riguardo dpkg-divert
http://man-wiki.net/index.php/8:dpkg-divert.
rm -f elimina, con --ignore-fail-on-non-empty elimina la cartella anche se è piena.

sudo dpkg-divert --remove --rename --package nvidia-glx-185 --divert /usr/lib/nvidia/libGL.so.1.xlibmesa /usr/lib/libGL.so.1
File `diversions' are a way of forcing dpkg not to install a file into its location, but to a `diverted' loca-
tion. Diversions can be used through the Debian package scripts to move a file away when it causes a conflict.
System administrators can also use it to override some package's configuration file, or whenever some files
(which aren't marked as 'conffiles') need to be preserved by dpkg, when installing a newer version of a package
which contains those files.
dpkg-divert is the utility used to set up and update the list of diversions. It functions in three basic modes -
adding, removing, and listing diversions. The options are --add, --remove, and --list, respectively. Addition-
ally, it can print out the real name for a diverted file. Other options (listed below) may also be specified.

Visualizzano questa pagina: Nessuno e 0 ospiti